Gaśnice z nadrukiem, jako znakomite upominki reklamowe

Wydawałoby się, iż drobne upominki reklamowe są nowym wynalazkiem w szerokim instrumentarium dziedziny marketingu, jednakże upominki dla klientów stosowano już od Starożytności. Rzecz jasna, ówcześnie i w stuleciach późniejszych, nie podpierano się ani badaniami rynku. Nie wykorzystywano także najnowszych technologii komunikacyjnych w celu dotarcia do klienta. Już wtedy kupcy i rzemieślnicy wiedzieli, iż upominki dla klientów są świetnym sposobem na zaistnienie na rynku w dłuższej perspektywie czasowej.

upominki reklamowe

Jakie właściwie są cele obdarowywania klientów?

Z pewnością pierwsze, drobne upominki dla klientów stosowano – można by rzecz – w sposób dość intuicyjny, by zwrócić uwagę na siebie, i po to, by klientom dobrze się kojarzyć. Teraz już – dzięki szeroko prowadzonym od okresu powojennego badaniom nad zachowaniami konsumenckimi – doskonale wiemy, że drobne gadżety reklamowe, które otrzyma od nas klient, mają kilka niezaprzeczalnych atutów.  Jako narzędzie reklamy, jako ważny element w dalekosiężnej kampaniach marketingowych. Upominki dla klientów to jedna z najbardziej efektywnych metod na pojawienie się w obrębie jak najszerszej grupy przyszłych klientów. Rzecz interesująca, klienci europejscy, raczej nie są w swych posunięciach zbyt konserwatywni i chętnie reagują na każde pozytywne bodźce. Takie jak: trafiona reklama, estetyczny i dobrej jakości gadżet reklamowy. Mając taką wiedzę, możemy upominki dla klientów wykorzystać w trakcie targów branżowych. Sprawdzą się także podczas targów wystawienniczych, czy eventów społecznych, gdzie nasza marka ma zaistnieć jako potencjalne wsparcie, sponsor.

Praktyczne upominki reklamowe

Nie zapominajmy o tym, iż upominki reklamowe nie są tylko i wyłącznie gadżetami reklamowymi sensu stricto. Świetnie wykonane, upominki z nadrukiem mogą być także swoistym podziękowaniem za współpracę dla kontrahentów. Potwierdzeniem, iż dostrzegliśmy lojalność klienta wobec naszych produktów. Pamiętajmy, że dziękując w ten sposób, musimy rozważyć, czy upominki reklamowe, które wydają nam się idealnym rozwiązaniem, nie są przypadkiem źle dobrane do danej niszy rynkowej. Czyli, czy ci klienci akurat, na pewno je docenią. Przemyślmy także, czy nasze upominki z nadrukiem, na pewno będą spełniać podstawowe standardy estetyki, czy będą trwałe i niezawodne i czy będą spełniać jakąkolwiek funkcję. Akurat te ostatnie kwestie winny być przedyskutowane nie tylko przez entuzjastę danego typu gadżetów, lecz przez szerszy zespół, w którym winni znaleźć się nie tylko przedstawiciele działu, kampanię reklamową przygotowującego, lecz także doświadczeni sprzedawcy lub osoby z działu obsługi klienta. Szerokie spojrzenie na dobór gadżetów na pewno pozwoli uniknąć potencjalnych wpadek typu: inwestycja w pendrivy, jako upominki z nadrukiem, które potem trafią do grupy, która entuzjastami nowych technologii raczej nie jest.

Jakie mogą być upominki z nadrukiem? Typy i rodzaje gadżetów

Nasi rodzimi przedsiębiorcy, niemalże już na progu przemian ustrojowych i społeczno-gospodarczych z lat 90., zdołali przekonać się, iż podmiot, który zechce zaistnieć w pamięci zbiorowej konsumentów, musi sporo zainwestować we wszelkie nośniki reklamy. Czyli w gadżety, upominki reklamowe i wszelkiego typu promocję. We wzmiankowanej dekadzie popularne stały się: tekstylia (koszulki z logiem firmy), akcesoria i materiały biurowe i piśmienne (notatniki, kalendarze, przybory do pisania). Potem przyszła kolej na coraz wymyślniejsze gadżety do przygotowywania kawy, herbaty, czy naczynia wszelakiego autoramentu (kubki biurowe, kubki termiczne, bidony dla biegaczy), do konsumpcji owych napojów niezbędne. W chwili obecnej trudno powiedzieć, co cieszy się największą popularnością jako upominki reklamowe. Niemniej jednak, na popularności zyskują tak oddalone od siebie rodzaje gadżetów, jak akcesoria i elementy garderoby sportowej (rękawiczki, nerki dla biegaczy) czy drobny sprzęt komputerowy (etui na tablety, myszki, kamerki).

gaśnica reklamowe z nadrukiem

Nie zapominajmy jednakże o klientach takich jak deweloperzy, właściciele niewielkich zakładów produkcyjnych, barów bistro czy o wszystkich tych, którzy żyją z wynajmu sezonowego lub pracowniczego. Do nich z pewnością trafi – wydawałoby się, tak kuriozalny na pierwszy rzut oka – gadżet reklamowy, jakim jest gaśnica z nadrukiem firmowym. Świadomego, wymogów bezpieczeństwa, właściciela pensjonatu lub szefa kuchni w niewielkiej knajpce z pewnością najbardziej ucieszą tak użyteczne upominki reklamowe, jak gaśnice z nadrukiem firmowym.

Menu